Saturday, June 20, 2009

Happy Father's Day, Abah..


Salam,


Sisipan ikhlas untuk Abah yang mengajar aku erti Kasih..dan perjuangan.
Semangat abah yang tidak mengenal rasa jemu mencari rezeki, kini abah wariskan nikmat kasih buat isterimu,-ibu pada anak-anakmu..buat keluargamu..buat mertuamu..serta semua yang berdamping denganmu.


Tanpa rotan abah dikala aku baru 'tumbuh akal', tanpa kata pedasmu dikala aku baru berdikari, tanpa air matamu ketika menghantar aku ke asrama penuh, tanpa jerit perihmu dinihari kala aku menemani abah, aku yakin aku takkan seusia ini. Bahkan aku takkan berdiri ditempat ini. Kesempatan singkat, aku sisipkan untuk abah..sementara aku masih punya jasad abah dihadapan mataku..untuk aku berterima kasih buat pengorbanan Abah..


Aku berikrar untuk segagah Abah, sedaya upaya membangunkan keluarga, melengkapkan ilmu buat anak-anakmu, berusaha yang terbaik demi agama yang Abah junjung selalu..Buat Umairah Arina & Izzati, kenangkanlah jasa dan kudrat abah untuk kita..gelak tawa Abah yang menghias meja rumah kita, dari rezeki yang Abah cari barangkali bukan untuk dirinya, tetapi untuk dikongsi bersama Mama dan anak-anaknya.


Happy Father's Day.. Abah...

1 comment:

Afif Kony said...

BODOH

menyusahkan aku cari info pasal novel shahnon ahmad ja


dungu