Thursday, January 31, 2008

Kompas Diri


Kompas Diri

Bertemu semula alhamdulillah.

Indah, pagi Jumaat menyimbah bumi Tronoh.
Sederhana memancar cahaya, barangkali menyeru aku (barangkali kalian juga) berfikir tentang kejadian alam,kebesaranNya. Ada masanya terang dan keras membakar, sederhana bagai hari ini, juga suram membawa hikmah hujan menyimbah bumi. Aku tefikir panjang - Syukur-

-Menanti Sabtu-
Esok perjalanan aku berubah lagi, insyaAllah. Kali ini kompas diri bermula lagi, lebih 'precise' kalau aku katakan, Kompas Kerjaya. Perjalanan diri menjejak dunia yang satu lagi (awas !! bukan ke gerbang perkahwinan) tapi dunia pekerjaan bakal bermula.

2 Februari : Akan diadakan sesi intervention pada pemegang amanah tahun akhir di UTP.Semuanya akan bermula, awalnya hanya berperang dengan kertas & soalan, menyusul kemudian akan di'interview' pula dengan warga HR Petronas. Gelisah aku dibuatnya kali ini,-ketawa sendiri-

Apa nak dibuat eh?
Jalan selamat yang paling berkat, doa mama&abah. Aku mencari tenang dengan suara mereka berdua, juga atuk&opah yang tidak pernah jemu mendoakan kejayaan aku sejak kecil. Tekadku untuk membalas kepercayaan mereka, juga menerbitkan rasa gembira buat semua. Kesempatan singkat ini, aku mengambil sedikit ruang untuk mengucapkan selamat maju jaya kepada rakan-rakan di UTP. Doakan kejayaan kita bersama insyaAllah. Istimewa buat Umi, lakukan yang terbaik. Doa dan tawakkal untuk esok yang lebih cerah.

Salam.
tulisan singkat
-active_11-

No comments: